phone
تاریخ : سه شنبه 4 مرداد 1401
کد 52

دیدار معاون نظارت بر بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با استاندار آذربایجان شرقی

مهندس امینی معاون نظارت بر بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در سفر یک روزه به آذربایجان شرقی با عابدین خرم استاندار آذربایجان شرقی دیدار و گفت و گو کرد.
به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان؛ عابدین خرّم در این دیدار  خواستار اقدامات فوری و کوتاه‌مدت برای عبور از تنش آبی امسال و اتحاذ تدابیر بلندمدت برای تأمین آب شرب پایدار شهر تبریز و سایر مناطق استان شد.
وی تخصیص اعتبارات لازم برای اتمام طرح‌های آبی مربوط به احیای دریاچه ارومیه را مورد تأکید قرار داد.
معاون نظارت بر بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشوربه همراه مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب و آب منطقه ای و جمعی از مدیران در بازدید از مرکز تله متری شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی در جریان آخرین وضعیت آبرسانی به کلانشهر تبریز قرار گرفت و اقدامات شرکت آب وفاضلاب استان در جهت گذر از پیک مصرف آب را بررسی کرد.
هاشم امینی در این بازدید، ضمن آگاهی از آخرین وضعیت مخازن و شبکه های آبرسانی استان و کلانشهر تبریز، در جریان اقدامات انجام‌شده برای تأمین آب شهرهای استان به ویژه کلانشهر تبریز قرار گرفت.
وی با قدردانی از تلاش‌ها و زحمات شرکت آب وفاضلاب استان در خدمات رسانی به مردم شریف استان،گفت: شرکت آب وفاضلاب جزو دستگاه‌های خدمت رسان است که وظیفه سنگین و حساسی را برعهده دارند و در جهت بهبود کیفیت و انجام خدمات به مردم باید به روز و آماده باشند.
معاون نظارت بر بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به اهمیت آب با توجه به شرایط کشور و استان اظهار داشت: در حوزه آب و فاضلاب مدیریت و برنامه ریزی جدی اتفاق افتاده که مهمترین آن آبرسانی به روستاهای محروم است و حتما باید پروژه های عمرانی و زیربنایی به جد دنبال و تامین اعتبار شود.
مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان هم در این بازدید با ارائه گزارشی از اقدامات عوامل این مجموعه برای تأمین آب پایدار و خدمات رسانی به کلانشهر تبریز گفت: شرکت آب و فاضلاب استان با تمهیدات و اقدامات پیش بینی شده در همه حال آماده بوده و در حال خدمت رسانی می باشد تا مردم تابستان سال جاری را بدون افت و یا قطعی آب سپری نمایند.
مهندس خانی در ادامه تاکید کرد: افقی جامع برای پروژه های آب و فاضلاب در نظر گرفته شده است که با اجرای آن استان به لحاظ زیرساخت های آب و فاضلاب تضمین و شرایط بهتر خواهد شد. 
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همچنین در توضیح سیستم تله متری گفت: پروژه تله متری شرکت آب و فاضلاب جهت اتوماسیون و مانیتورینگ تاسیسات آب شرب شهر تبریز طراحی و اجرا گردیده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همچنین در توضیح سیستم تله متری گفت: پروژه تله متری شرکت آب و فاضلاب جهت اتوماسیون و مانیتورینگ تاسیسات آب شرب شهر تبریز طراحی و اجرا گردیده است.
وی افزود: این پروژه با هدف کنترل و نظارت لحظه ای برجریان تولید، انتقال و توزیع آب و همچنین مدیریت و کنترل در بسترهای انرژی، هدر رفت آب، کیفیت و سلامت آب و کاهش زمان توقف در روند توزیع با برقراری ارتباط هوشمند کلیه تجهیزات و مخازن و بهبود کیفیت و کمیت آب مورد نیاز مشترکین طراحی و برنامه ریزی شده است.
مهندس خانی افزود: مهمترین دستاورد اجرای این پروژه افزایش رضایت مندی مشترکین، تصمیم گیری بهینه، افزایش راندمان و طول عمر تاسیسات این شرکت می باشد.
وی افزود: این پروژه با هدف کنترل و نظارت لحظه ای بر جریان تولید، انتقال و توزیع آب و همچنین مدیریت و کنترل در بسترهای انرژی، هدر رفت آب، کیفیت و سلامت آب و کاهش زمان توقف در روند توزیع با برقراری ارتباط هوشمند کلیه تجهیزات و مخازن و بهبود کیفیت و کمیت آب مورد نیاز مشترکین طراحی و برنامه ریزی شده است.
مهندس خانی افزود: مهمترین دستاورد اجرای این پروژه افزایش رضایت مندی مشترکین، تصمیم گیری بهینه، افزایش راندمان و طول عمر تاسیسات این شرکت می باشد.
 بازدید از مخزن 100 هزار ، مراحل ساخت رینگ آبرسانی شهرستان تبریز و مخزن 10 هزار آب سومین مقصد معاون نظارت بر بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور بود.
طول این طرح که حدود 25 کیلومتر بوده و از شهرک اندیشه تبریز شروع و تا شهرک خاوران ادامه خواهد داشت برای تکمیل آبرسانی کلانشهر تبریز توسط شرکت آّب منطقه ای آذربایجان شرقی احداث می‌شود.
به دلیل عدم وجود رینگ شبکه شهری آبرسانی که بتواند کلانشهر تبریز را در مواقع لزوم خدمات رسانی کند و به صورت یکنواخت کل شهر تبریز را تحت پوشش آبرسانی قرار دهد، این طرح اجرا می‌شود.
با اجرای این طرح که با همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی در حال اجرا است بخش عمده‌ای از قطعی و یا عدم قطعی بخش‌های مختلف شهر مرتفع خواهد شد و با تکمیل رینگ آبرسانی کلانشهر تبریز و احداث چند مخزن چند صد هزار مترمکعبی هم امکان ذخیره‌سازی آب برای مواقع لازم بیشتر خواهد شد و هم می توانیم توزیع متناسب آبرسانی کل شهر تبریز را در ساعات مختلف شبانه‌روزی داشته باشیم و خدمات رسانی کنیم.

























 
 
  • نوشته شده
  • در سه شنبه 4 مرداد 1401
  • تعداد بازدید 58