phone
تاریخ : شنبه 25 تير 1401
کد 51

بازدید بازرس کل آذربایجان شرقی از شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی

رئیس منطقه ۵ بازرسی و بازرس کل آذربایجان شرقی به همراه هیات همراه از تله متری و مرکز مدیریت ارتباط با مشتریان ( 122 ) شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان، قاسمی وند ضمن آگاهی از آخرین وضعیت مخازن و شبکه های آبرسانی استان و کلانشهر تبریز، در جریان اقدامات انجام‌شده برای تأمین آب شهرهای استان به ویژه کلانشهر تبریز قرار گرفت.
مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان در این بازدید با ارائه گزارشی از اقدامات عوامل این مجموعه برای تأمین آب پایدار و خدمات رسانی به کلانشهر تبریز گفت: شرکت آب و فاضلاب استان با تمهیدات و اقدامات پیش بینی شده در همه حال آماده بوده و در حال خدمت رسانی می باشد تا مردم تابستان سال جاری را بدون افت و یا قطعی آب سپری نمایند.
مهندس خانی افزود: آب شهرستان تبریز از 4 منبع خط آب رسانی زرینه رود 55 درصد، خط آب رسانی نهند 13 درصد، چاه ها ( هروی، سعید آباد، قزلجه میدان) 31 درصد و قنوات 1 درصد تامین می شود که 69 شهر با 4 میلیون نفر جمعیت شهری و 2734روستا را پوشش می دهد.
وی ادامه داد: 150 لیتر استاندارد مصرف آب کشور و 220 لیتر در ثانیه هم مقدار مصرف کلانشهر تبریز است که 70 لیتر از استاندارد ملی بیشتر می باشد بنابراین مردم عزیز با رعایت الگوی مصرف درست و استاندارد و با 15- 10 درصد صرفه جویی که  به رفع کمبود آب کمک خواهد کرد.
رئیس هیئت مدیره شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی تصریح کرد: با توجه به اینکه در سطح کشور و استان با خشکسالی مواجه هستیم بحث کاهش سطح بارندگی نیز وجود دارد که درسطح کشور این کاهش 30 درصد بوده و در سطح استان 20 درصد می باشد و با توجه به این که با افزایش درجه حرارت نسبت به سالهای گذشته روبرو هستیم که طبیعتا افزایش مصرف را به بار خواهد داشت.
وی ادامه داد: خوشبختانه با تدابیر خوب و کارشناسی و حفر چاه ها و مهندسی معکوس سعی گردیده این کم آبی به حداقل برسد.
مدیرعامل شرکت آبفای استان اظهارکرد: روی هم رفته وضع تولید آب دراستان خوب است ولی مصرف هم باید مطابق با استاندارد های در نظر گرفته شده باشد.
مهندس خانی به ضرورت هماهنگی بیش از پیش بین صنعت آب و برق استان با لحاظ حداقل اثرات اجتماعی تاکید نمود.
در ادامه این بازدید، بازرس کل آذربایجان شرقی با ابراز رضایت از عملکرد مجموعه شرکت آب و فاضلاب در امر خدمت رسانی به مردم شریف استان اظهار داشت: صرفه جویی در مصرف آب باید مد نظر همگان باشد و باید حساسیت و سختی کار تامین آب را از هر طریق ممکن برای مردم اطلاع رسانی نمود.
قاسمی وند در ادامه تاکید کرد: مردم ولی نعمتان ما هستند و استفاده از آب شرب و بهره مندی از آن حق مسلم همشهریان عزیز می باشد .
وی یادآور شد: رویکرد سازمان بازرسی، اولویت بر نظارت و پیشگیری است + و در کنار مدیران پاک دست می خواهیم مشکلات مردم حل شود‌.
رئیس منطقه ۵ بازرسی گفت: با توجه به آنکه آب بعد از امنیت مهمترین نیاز مادی حیاتی بشری است، لذا برای رفع مشکلات قطعی آب، باید از تمامی ظرفیت های موجود استفاده کرد و هنر مدیریت، رفع مشکلات بر اساس منابع موجود است و باید آمادگی لازم برای شرایط بحرانی وجود داشته باشد تا به سهولت و سرعت آمادگی خدمت به مردم فراهم شود.
در ادامه این بازدید بازرس کل آذربایجان شرقی به همراه مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان و مهندس جلیل زاده معاون توسعه و بهره برداری شرکت آب منطقه ای و تعدادی از مدیران از مرکز ارتباطات مردمی 122 شرکت آب و فاضلاب و رینگ آبرسانی تبریز بازدید و در جریان مراحل کار و مسائل مربوط قرار گرفت. 

















  • نوشته شده
  • در شنبه 25 تير 1401
  • تعداد بازدید 59