phone
تاریخ : يکشنبه 28 آذر 1400
کد 37

برگزاری مانور آمادگی تیم های عملیاتی مدیریت بحران شرکت آب وفاضلاب استان

مانور ساعت صفر جهت ارزیابی آمادگی تیم های عملیاتی مدیریت بحران شرکت آب وفاضلاب استان برگزار گردید .
به گزارش دفتر روابط عمومی آب و فاضلاب استان ، مانور ساعت صفر با سناریوی فرضی لغزش بستر زیر لوله خط انتقال 1200 میلی متری و نشت آب به داخل مهرانه رود و تماس با مدیران و بهره برداران مناطق جهت تست آمادگی و نحوه حضور در موقعیت مکانی ذکر شده انجام پذیرفت.
براساس سناريوي از پيش تعيين‌شده، به محض اعلام وقوع حادثه فرضي توسط مرکز مديريت بحران شرکت، اعضای کمیته بحران به همراه مدیران و بهره برداران شرکت به محل سالن تله متری مرکز بحران عزيمت نموده و با ارسال گزارشات نسبت به ثبت زمان حضور و اعلام آمادگی خود نمودند.
در این راستا مهندس عباسپورقائم مقام شرکت آب و فاضلاب استان  ضمن حضور در محل ستاد بحران به  ارزیابی عملکرد اکیپ های عملیانی پرداخته واز نزدیک در جریان این عملیات قرار گرفت.
وی با اشاره به زمان ثبت شده و حضور اکیپ های بهره برداری در محل اعلام شده گفت: این مانور در خصوص احصاء آمادگی مناطق هفتگانه بوده که توانستیم با یک فراخوان توان حضور مدیران و بهره برداران شرکت را بدست بیاوریم و اگر حادثه ای اتفاق بیفتد نیروهای شرکت آب وفاضلاب بتوانند در کمترین زمان ممکن با امکانات لازم در محل استقرار یابند .
مهندس عباسپور  ادامه داد: بیشترین تاکید مرکز مدیریت بحران  در مانورهایی از این دست بر برنامه ریزی و طراحی تا اجرا و ارزشیابی با حسایت ویژه  می باشد . لذا به منظور ارتقای کارایی مانورهای مرکز مدیریت بحران،لازم است  علاوه بر مرحله اجرا مابقی مراحل یعنی برنامه ریزی ، طراحی  به عنوان ارکان اصلی مانور مورد توجه و دقت بیشتر قرارگیرند.
مهندس خانی معاون بهره برداری و توسعه استان  نیر در خصوص این مانور گفت : این یک فعالیت تمرینی برنامه ریزی بوده  که افراد شرکت کننده  در آن در یک وضعیت شبیه سازی شده قرار گرفته و از آنها انتظار می رود که با توانایی و ظرفیتی که در شرایط واقعی خواهند داشت، نسبت به این شرایط شبیه سازی شده اقدام نموده و عکس العمل نشان دهند.
وی افزود :  معمولاً هدف از برگزاری مانور، ارزیابی و سپس ارتقاء یک یا چند توانایی مشخص است. که خوشبختانه نیروهای شرکت آب وفاضلاب توانستند به این مسئه که همانا آمادگی و حضور بموقع و با آمادگی لازم است دست یابند .لذا بنده به نوبه خود از همه بخش های فعال در این مانور نهایت تشکر و قدردانی را دارم .
















  • نوشته شده
  • در يکشنبه 28 آذر 1400
  • تعداد بازدید 43