phone
تاریخ : يکشنبه 20 تير 1400
کد 28

بازدید معاون راهبری و نظارت بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از روند اجرای پروژه های رفع تنش آبی ۱۴۰۰

مهندس کشفی معاون راهبری و نظارت بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از روند اجرای پروژه های رفع تنش آبی کلانشهر تبریز بازدید کرد.
به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان ، مهندس کشفی طی بازدید از روند اجرای پروژه های رفع تنش آبی کلانشهر تبریز گفت : شرکت آب و فاضلاب استان و آب منطقه ای با اجرای پروژه های آبرسانی و تسریع در روند اجرای آن گام مهمی در کوتاه مدت در روند جلوگیری از کمبود آب خواهد برداشت و امیدوار هستیم با مدیریت درست و اصولی بتوانیم تنش آبی سالجاری را سپری نمائیم .
وی افزود: با وجود شرایط بی‌سابقه به لحاظ همه گیری ویروس کرونا، گرمای بی‌سابقه در طول 50 سال اخیر و محدودیت‌های اقتصادی موجود بر اثر تحریم‌ها، بخش آب کشور توانسته به خوبی از پس مشکلات بر بیاید.
وی ادامه داد : درسی که از شرایط فعلی می‌توان گرفت این است که برنامه‌ریزی در نقطه سربه سر برنامه ریزی درستی نیست. باید در برنامه ریزی‌های نه تنها به حالت‌های ممکن که به حالت‌های غیرممکن در آینده هم فکر کنیم و به تخمین رشد سه درصدی بازار در سال آتی، برنامه ریزی مناسب خود را انجام دهیم.
مهندس کشفی با بیان اینکه اعتبارات نسبتا" مناسبی با توجه به شرایط خاص شهر تبریز برای استان آذربایجان شرقی در نظر گرفته شده، افزود: تا امروز اعتبار ملی برای شبکه توزیع نداشتیم و برای اولین بار در حال تصویب اعتبار در مجلس برای سند پایداری توزیع هستیم که بتوانیم از این طریق بخشی از مخازن پهنه‌ها و شبکه توزیع را اصلاح کنیم که مناطق موجود در ارتفاع را که آسیب پذیری بیشتری دارند، بهبود بدهیم.
مهندس ایمانلو مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان در این دیدار با اشاره تنش آبی ۵ شهر استان گفت:  5 شهر و 243 روستا در وضع قرمز آبی قرار دارند که در تنش زمان تنش آبی با مشکل مواجه خواهند شد که با برنامه ریزهای انجام شده امیدواریم به مشکلات غلبه کنیم.
وی ادامه داد: در حال حاضر ما در 64 شهر و 1450 روستا به جمعیتی معادل 4 میلیون نفر ارائه خدمت می دهیم.
 مردم عزیز با رعایت الگوی مصرف درست و استاندارد و با 15- 10 درصد صرفه جویی که حدود 750 لیتر در ثانیه صرفه جویی می شود که معادل 30 چاه آب می شود در این راه به تنش آبی کمک خواهند کرد تا از این مرحله هم به‌خوبی و خوشی عبورکنیم.
مهندس ایمانلو تاکید کرد: در حال حاضر 14500 لیتر برثانیه آّب در استان تولید می شود و در شهر تبریز نیز میزان مصرف آب 5400 لیتر بر ثانیه است که در زمان پیک مصرف به 7500 لیتر برثانیه می رسد و حالت سر به سر داریم و هرچی تولید می شود به سمت مصرف روانه می شود اما با پایداری شبکه برق مشکلی در قطعی و یا کمبود آب نخواهیم داشت.
وی افزود: 30 چاه در استان برای تامین آب حفر شده که 20 مورد آن در شهر تبریز و 10 مورد هم در نزدیک تبریز و مسیر زرینه رود برای روستاها است که روی هم رفته وضع تولید آب دراستان خوب است ولی مصرف هم باید مطابق با استاندارد های در نظر گرفته شده باشد.
مهندس ایمانلو ادامه داد: برای جلوگیری از هدررفت آب بحث زون‌بندی کل شهر و تعدیل فشار و همچنین تعویض لوله‌های پوسیده مطرح می باشد که با بررسی و تلاش های متخصصان عزیز در شرکت آب وفاضلاب، اصلاح شبکه در حال پیگیری و انجام می باشد.








  • نوشته شده
  • در يکشنبه 20 تير 1400
  • تعداد بازدید 66