phone
تاریخ : يکشنبه 20 تير 1400
کد 25

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان :

اگر ‌مدیریت و صرفه جویی نکنیم ‌با مشکل بسیار جدی روبه‌رو می‌شویم
به گزارش روابط عمومی آبفای استان ، در نشست خبری که با انجمن صنفی دفاتر نمایندگی روزنامه های سراسری استان آذربایجان شرقی برگزار شد، مهندس ایمانلو مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان با اشاره به لزوم مدیریت و صرفه جویی آب گفت : با توجه به گرمی هوا و شیوع پاندومی ویروس کرونا ، میزان استفاده مردم از آب بیشتر شده که با ادامه این روند شاهد مشکل قطعی یا افت فشار آب خواهیم بود.
وی  افزود: 26 درصد کاهش بارندگی در استان داریم که در سطح کشور این کاهش 50 درصد بوده و حتی با تغییر نوع بارندگی و بارش  نیز مواجه بودیم که سطح بارش برف به شدت کاهش یافته است.
وی ادامه داد : در اصل افزایش 1 درجه دما هوا باعث افزایش 3 درصدی در مصرف آب شده که ادامه این امر باعث مشکلاتی در آینده خواهد شد .
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ادامه داد: در حال حاضر ما در 64 شهر و 1450 روستا به جمعیتی معادل 4 میلیون نفر ارائه خدمت می دهیم.
 مردم عزیز با رعایت الگوی مصرف درست و استاندارد و با 15- 10 درصد صرفه جویی که حدود 750 لیتر در ثانیه صرفه جویی می شود که معادل 30 چاه آب می شود در این راه به تنش آبی کمک خواهند کرد تا از این مرحله هم به‌خوبی و خوشی عبورکنیم.
مهندس ایمانلو تاکید کرد: در حال حاضر 14500 لیتر برثانیه آّب در استان تولید می شود و در شهر تبریز نیز میزان مصرف آب 5400 لیتر بر ثانیه است که در زمان پیک مصرف به 7500 لیتر برثانیه می رسد و حالت سر به سر داریم و هرچی تولید می شود به سمت مصرف روانه می شود اما با پایداری شبکه برق مشکلی در قطعی و یا کمبود آب نخواهیم داشت.
وی خاطرنشان کرد: 5 شهر و 243 روستا در وضع قرمز آبی قرار دارند که در تنش زمان تنش آبی با مشکل مواجه خواهند شد که با برنامه ریزهای انجام شده امیدواریم به مشکلات غلبه کنیم.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان افزود: 30 چاه در استان برای تامین آب حفر شده که 20 مورد آن در شهر تبریز و 10 مورد هم در نزدیک تبریز و مسیر زرینه رود برای روستاها است که روی هم رفته وضع تولید آب دراستان خوب بوده ولی مصرف هم باید مطابق با استاندارد های در نظر گرفته شده باشد.
مهندس ایمانلو ادامه داد: برای جلوگیری از هدررفت آب بحث زون‌بندی کل شهر و تعدیل فشار و همچنین تعویض لوله‌های پوسیده مطرح می باشد که با بررسی و تلاش های متخصصان عزیز در شرکت آب وفاضلاب، اصلاح شبکه در حال پیگیری و انجام می باشد .
وی با اشاره به قیمت تمام شده تولید آب گفت: به دلیل پلکانی ومناسب نبودن قیمت با کاهش درآمد مواجه هستیم که این امر نگهداری تجهیزات و به روزرسانی آن ها را با مشکل مواجه کرده که امیدواریم با تدبیر مسئولان کلان کشور و استان بتوانیم مشکلات رو حل کنیم.
  • نوشته شده
  • در يکشنبه 20 تير 1400
  • تعداد بازدید 51