phone
تاریخ : سه شنبه 27 تير 1402
کد 70

تخصیص اعتبار 100 میلیارد تومانی جهت افزایش تامین آب تبریز

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی با اشاره به تکمیل طرح‌ تامین اضطراری آب شرب تبریز گفت: با تکمیل و بهره برداری از این طرح تمام نقاط کلانشهر تبریز آب پایدار دریافت خواهند کرد.
به گزارش روابط عمومی آبفای استان ، محمد خانی در تشریح وضعیت تامین آب شرب تبریز، اظهار کرد: پیک تولید و مصرف آب شرب در تبریز در حالت سر به سر قرار دارد و در هر ثانیه نیز 6000 لیتر آب تولید و به مصرف می‌رسد. بر این اساس کمبودی در تامین آب شرب تبریز وجود نداشته و برنامه‌ای جهت قطعی آب ناشی از کمبود نیز نداریم.
وی با بیان اینکه اکنون قطعی آب با پیگیری و تلاش شبانه روزی همکاران در شرکت آب و فاضلاب تبریز مشکل مرتفع گردید ولی به جهت جلوگیری از افت فشار و یا قطعی آب شهروندان عزیز بایستی در مصرف خود دقت نظر داشته باشند.
خانی افزود: میانگین مصرف سرانه هر فرد تبریزی در هر شبانه روز به میزان 240 لیتر بوده که 90 لیتر بیشتر از میانگین مصرف سرانه کشور به میزان 150 لیتر است. در واقع به طور میانگین هر شهروند تبریزی 90 لیتر بیشتر از شهروندان بسیاری از شهرهای دیگر کشور آب مصرف می‌کند. با این حال الان تولید و مصرف آب را با حالت سر به سر سپری می‌کنیم و اگر مردم در مصرف آب تنها 10 الی 15 درصد رعایت کنند، می‌توانیم تابستان را به راحتی پشت سر بگذاریم.
وی در تشریح آخرین وضعیت سد نهند به عنوان یکی از منابع تولید آب تبریز نیز اظهار کرد: امسال تنها 20 درصد ظرفیت سد نهند پر شده و زنگ خطری برای تامین آب شهر به وجود آورد اما وزارت نیرو بلافاصله در راستای بهبود وضعیت، طرح‌های جایگزین ذخیره نهند را به صورت اضطراری آغاز کرده که تعدادی از پروژه‌های مربوطه به اتمام رسیده و تعدادی نیز در مرحله انتهایی است.
وی ادامه داد: از جمله پروژه‌های مربوط به این طرح، حفر و تجهیز 20 حلقه چاه به صورت اضطراری و ایجاد سه ایستگاه پمپاژ از داخل شهر به سمت شمال شهر برای حل مشکل فشار شمال شهر تبریز است که قبلا تحت پوشش نهند بود. تمامی ایستگاه‌های پمپاژ این طرح برای تامین فشار آب در شمال شهر تبریز حداکثر تا دهم مردادماه سالجاری به بهره برداری می‌رسد و مردم ساکن این منطقه از آن پس می‌توانند آب با فشار قوی را دریافت کنند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی تشریح کرد: اعتبار 100 میلیارد تومانی جهت تامین آب اضطراری تبریز و طرح جایگزین آب نهند به دستور وزیر نیرو طی یک هفته اخیر تخصیص یافته است.
وی در خصوص راه‌های افزایش تولید آب در تبریز نیز گفت: تنها راه و چاره افزایش تولید آب و آبرسانی درازمدت در تبریز، تکمیل طرح انتقال آب ارس به تبریز است که این طرح مشکل تامین آب در تبریز و شهرها و روستاهای مسیر این خط را حل خواهد کرد.
وی همچنین در خصوص پروژه رینگ جنوبی تبریز که باعث پایداری تامین آب شرب شهر خواهد شد، اظهار کرد: متولی این پروژه شرکت آب منطقه‌ای بوده و مقرر شده تا در 10 مردادماه سالجاری بهره برداری موقت آن آغاز شود.
  • نوشته شده
  • در سه شنبه 27 تير 1402
  • تعداد بازدید 63